Frisör i Uddevalla? Så kan du marknadsföra dig

Den som arbetar som frisör i Uddevalla är inte ensam. Det finns ett stort utbud och oavsett om man är nystartad eller om man varit verksam i många åt kan det vara aktuellt att se över marknadsföringen för att lyckas locka till sig kunder i den hårda konkurrensen. Nedan följer några bra tips på både enkel och lite mer avancerad marknadsföring.

Utnyttja dina sociala medier

Sociala medier är en perfekt plats för en frisör! Dina kunder och potentiella kunder vill säkerligen kunna se dina färdigheter på ett enkelt sätt och det gör man såklart enklast genom bilder. Fota dins jobb och lägg upp bilder – och se till att använda både platstjänster och så kallade ”hashtags”.

Den som letar en duktig frisör i Uddevalla kommer nästan garanterat att scrolla igenom olika sociala medier. Det är så ledes ett effektivt sätt att skaffa nya kunder och dessutom är dom flesta plattformar helt gratis.

Se över och uppdatera hemsidan

Ett annat viktigt verktyg för den som arbetar som frisör är att ha en bra och aktuell hemsida. Den som överväger ett frisörbesök vill säkert ta reda på vad det kostar så se till att ha prisinformationen uppdaterad. Kontaktuppgifter ska finnas lätt tillgängliga på sidan och en fördel är om det syns tydligt var i Uddevalla salongen ligger.

En annan sak som kan vara bra att ta tag i om det inte redan finns är möjlighet till onlinebokning. Det underlättar för kunderna och kommer gynna båda parter i det långa loppet.

Bli en synlig frisör i Uddevalla med hjälp av en reklambyrå

För den som verkligen vill ta sin verksamhet till nya höjder kan det vara värt att kosta på att ta hjälp från en reklam- eller marknadsföringsbyrå. Dessa erbjuder ofta många olika tjänster inom marknadsföring – alltifrån att hjälpa till med sociala medier till att ha hand om sökmotoroptimering. Om någon till exempel söker efter ”Frisör i Uddevalla” i en sökmotor vill du givetvis hamna långt upp i sökresultatet, vilket just sökmotoroptimering är bra för. Byråerna kan också hjälpa till med bland annat:

  • Kampanjer
  • Grafisk design
  • Varumärkesstrategier

Att arbeta löpande med marknadsföring är viktigt för att sticka ut från mängden. Kunderna måste för det första kunna hitta salongen enkelt, vilket till en början ofta sker via internet och sociala medier. Det är en bra plats att börja på.

You may also like...